
Czy potrzebowałyśmy odpowiednich godzin spotkań? Nie. Czy musiałyśmy się do czegoś przekonywać, nakłaniać? Nie. Czy stanowiło problem to, że uczymy klasy na różnych poziomach? Nie! Wystarczyły dobre chęci, wnioski wyciągnięte z prowadzonych przez siebie lekcji oraz wzajemny szacunek.
Oddajemy w wasze ręce, czytelnicy, publikację, zawierającą nasze pomysły na to, jak wykorzystać na lekcjach kostki. Będzie nam bardzo miło, jeśli skorzystacie z niej. Napiszcie, jak nasze pomysły sprawdzają się na waszych lekcjach.
WYSTARCZY KLIKNĄĆ TUTAJ: "Turlane lekcje, czyli kostki na polskim"
Wszystkim autorkom publikacji serdecznie gratuluję. Wspaniała praca! Cieszę się, że chcecie się dzielić pomysłami, to inspiruje i motywuje do poszukiwania jeszcze innych rozwiązań. Chociaż większość Waszych pomysłów kierujecie do starszych uczniów, to ja już mam wizję, jak przystosować je do pracy w klasach 1-3. Niektóre z nich znałam i z powodzeniem stosowałam na lekcjach, niektóre są dla mnie nowe. Dorzucę jeszcze jeden pomysł z kostkami, który stosuję dla treningu pamięci wzrokowej i w celu poszerzenia pola widzenia (to ważne, by coraz lepiej, sprawniej czytać). Ćwiczenie można zrobić w parach. Rzucamy kilkoma kostkami i po kilku sekundach zakrywamy je dłonią lub kartką. Należy powiedzieć, ile oczek razem było na kostkach. W zależności od posiadanych umiejętności, zaczynamy od trzech lub czterech, potem zwiększamy liczbę kostek.
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł! Moja koleżanka w młodszych klasach organizuje grę w parach: jedna osoba rzuca kostkami, a partner ma przeczytać słowo (jedna kostka wskazuje linijkę, druga kolejne słowo).
OdpowiedzUsuńJa też uważam, że internet może bardzo ułatwić życie nauczyciela, chociażby w przygotowaniu sprawdzianu w ciekawej formie. Natknęłam się na taką stronkę http://aztekium.pl/questions. Są tam gotowe arkusze dla uczniów sprawdzające wiedzę w wielu kategoriach. Materiały są bezpłatne - wystarczy tylko wydrukować!
OdpowiedzUsuń