niedziela, 22 kwietnia 2018

Turlane lekcje polskiego

Jeśli ktoś powie mi jeszcze raz, że internet utrudnia współpracę, to będę miała w końcu jeden niepodważalny argument. Wystarczyło kilka spotkań online, by powstała zbiorowa publikacja!

Nie bez znaczenia był wspólnie prowadzony przez nas przedmiot: język polski oraz wspólne doświadczenia: konferencje, eventy online, akcje, przynależność do grup branżowych. Nigdy jednak nie spotkałyśmy się wspólnie w piątkę, by coś ustalać, planować, umawiać. Do tego wystarczył nam Messenger i Google Docs.

Czy potrzebowałyśmy odpowiednich godzin spotkań? Nie. Czy musiałyśmy się do czegoś przekonywać, nakłaniać? Nie. Czy stanowiło problem to, że uczymy klasy na różnych poziomach? Nie! Wystarczyły dobre chęci, wnioski wyciągnięte z prowadzonych przez siebie lekcji oraz wzajemny szacunek.

Oddajemy w wasze ręce, czytelnicy, publikację, zawierającą nasze pomysły na to, jak wykorzystać na lekcjach kostki. Będzie nam bardzo miło, jeśli skorzystacie z niej. Napiszcie, jak nasze pomysły sprawdzają się na waszych lekcjach.

WYSTARCZY KLIKNĄĆ TUTAJ: "Turlane lekcje, czyli kostki na polskim"

2 komentarze :

  1. Wszystkim autorkom publikacji serdecznie gratuluję. Wspaniała praca! Cieszę się, że chcecie się dzielić pomysłami, to inspiruje i motywuje do poszukiwania jeszcze innych rozwiązań. Chociaż większość Waszych pomysłów kierujecie do starszych uczniów, to ja już mam wizję, jak przystosować je do pracy w klasach 1-3. Niektóre z nich znałam i z powodzeniem stosowałam na lekcjach, niektóre są dla mnie nowe. Dorzucę jeszcze jeden pomysł z kostkami, który stosuję dla treningu pamięci wzrokowej i w celu poszerzenia pola widzenia (to ważne, by coraz lepiej, sprawniej czytać). Ćwiczenie można zrobić w parach. Rzucamy kilkoma kostkami i po kilku sekundach zakrywamy je dłonią lub kartką. Należy powiedzieć, ile oczek razem było na kostkach. W zależności od posiadanych umiejętności, zaczynamy od trzech lub czterech, potem zwiększamy liczbę kostek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Moja koleżanka w młodszych klasach organizuje grę w parach: jedna osoba rzuca kostkami, a partner ma przeczytać słowo (jedna kostka wskazuje linijkę, druga kolejne słowo).

    OdpowiedzUsuń